CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 12, 2011

:: latihan industri ::

wah wah...lama aku tak update bel0g ni...biasa la...d0k seb0k ber LI...ceyy..penat k0t sebenarnya...ceyyy...plaw0k plaw0k plaw0k...ser0n0k jugak la buat LI kat MPT ^^ ...aku dapat bahagian kewangan...duwet duwet

ni lah MPT ^^


waktu mulamula tu aku neves gak kan...but then after jumpa En R0zlan, aku tak neves dah...sp0rting gila dia tu...kami banyak sembang sebab dia tu student USM gak...syi0kk la...then dia terus hantar aku pergi jabatan kewangan...

ceyy...rupanya ramai k0t sedaramara aku kerja kat bahagian ni...ada yang aku tak kenal p0n...tuptup sedara...haishhh...keciknya taiping ni kan....ceyyy first day tu memang aku tak buat kerja p0n...just temankan kak miza jaga kaunter bayaran denda...pastu aku sembangsembang dengan stafstaf kat situ...

act hari ni dah mas0k 4 hari aku kerja...aku dapat taw cerita sedih tentang s0rang pakcik ni...dia staf bahagian kewangan jugak...aku ada nampak dia datang kerja dengan basikal..aku pelik dan kesian...mesti ada sebab kenapa dia berbasikal...yela selalunya pekerja mesti mampu at least pakai m0t0r...

hari ni...waktu aku on the way pergi kerja dengan mak l0ng aku, aku ternampak pakcik tu...kesian...dia kay0h basikal dalam hujan...kebetulan..mak l0ng kenal pakcik tu...makl0ng p0n cerita la kisah pakcik ni...

dulu dia ada jugak naik m0t0r..kereta...tapi sekarang dah tak...dia kena tipu...jahat nya manusia yang sangg0p kenakan orang...pakcik ni jadi penjamin untuk orang tu...then orang tu tak bayar hutang...s0 sebagai penjamin, pakcik ni la yang kena bayar...kesian kan pakcik ni...dia yang susah...tangg0ng hutang orang....
di sebalik wajah tua itu, ada kesengsaraan rupanya...aku teringat waktu pakcik tu datang sembang dengan aku...

pakcik tu >>> "kamu ni mesti orang pandai kan..."
aku >>> "eh mana ada pakcik...biasa ja...tgah blaja p0n lagi..."
pakcik tu >>> "cik ni nama apa??"
aku >>> "panggil huda ja.."
pakcik tu >>> "oo cik huda.."
aku >>> "pakcik panggil huda saja..saya bukan b0s p0n.."
pakcik tu >>> "tak pa...nanti jadi pegawai jugak.."
aku >>> "eh mana taw lagi pakcik..pakcik p0n oke apa...kerja sini kan dah oke.."
pakcik tu >>> "b0leh la..nak cari sesuap nasi..."

aku just seny0m dengar pakcik tu kata gitu...petang tu waktu aku nak balik la aku ternampak dia...kay0h basikal...aku ter0s teringat ayat terakhir pakcik tu..emmm sampai la hari ni, baru aku taw kisah hidup dia...hampir menitis air mata aku bila teringat ayat terakhir pakcik tu...rupanya ada maksud tersembunyi di sebalik ayat dia tu...

aku tahu...mesti dia nak hid0p senang macam orang lain...aku hanya mampu berd0a...agar Allah permudahkan urusan pakcik tu..aminn...berilah kesenangan hid0p pada pakcik tu Ya Allah...dan kita ni jangan la jadi macam orang yang menganaia pakcik tu...nauzubillah

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...